‘Gust de Lleida’ potencia la riquesa i la varietat agroalimentària en constant evolució de les comarques de Lleida, Pirineu i Aran
21/03/2025
En el marc de la Fira de Sant Josep, la Diputació de Lleida presenta el logotip de la nova marca amb la qual difondrà els aliments de proximitat i operarà en els espais de gastronomia de les fires del territori
La imatge gràfica de ‘Gust de Lleida’ és una espiral dinàmica en moviment que permet visualitzar en els seus colors el vi, els tomàquets, els cereals, l’oliva i la fruita, entre altres
Joan Talarn anima productors i consells comarcals a fer-se seu amb orgull un distintiu que aviat serà reconegut com a garant de la qualitat de l’oferta gastronòmica de la demarcació des del camp a la taula
Jordi Verdú anuncia que l’aposta de la Diputació de Lleida vol donar resposta tant als productors locals com a un mercat de consumidors que cada vegada valora més la qualitat i proximitat dels aliments
El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, acompanyat del vicepresident i diputat del Patronat de Promoció Econòmica, Jordi Verdú, i del xef Joel Castanyé, han presentat aquest divendres, en el marc de la 152a Fira de Sant Josep de Mollerussa, el logotip de ‘Gust de Lleida’, la marca que agruparà i promourà els productes agroalimentaris del territori amb l’objectiu de reforçar-ne la identitat i la projecció.
Talarn ha destacat la importància estratègica d’aquesta nova marca: “Amb ‘Gust de Lleida’ hem trobat el denominador comú dels nostres productes agroalimentaris, que tenen el gust de la nostra aigua, de la nostra terra, de l’esforç de pagesos i agricultors, d’aquesta aroma especial que aporta la boira i el nostre tarannà: tenen ‘Gust de Lleida’”. Ha afegit que “volem dignificar la qualitat de tot el cicle de qualsevol aliment propi de les comarques de Lleida, Pirineu i Aran: des del moment que es cultiva, es fa créixer, es transforma, es cuina i es serveix a taula”, ha dit.
Pel que fa a la imatge gràfica, Talarn ha explicat que el logotip està format per una G transformada en una espiral dinàmica, que simbolitza l’evolució i innovació dels productes locals, i envoltada d’una gamma cromàtica que evoca la riquesa agroalimentària de Lleida: el vermell de les cireres i els tomàquets, el taronja daurat del blat i la mel, el porpra fosc dels productes selectes, el verd oliva dels camps, el verd Diputació com a compromís permanent amb el sector primari; tot sobre un blanc que representa els formatges i productes làctics del territori.
Jordi Verdú ha destacat que aquesta iniciativa “neix per reforçar el vincle entre el producte i el territori, perquè el consumidor d’avui no busca només un producte, sinó una experiència”. En aquest sentit, ha anunciat que “la presentació d’avui és només el punt de partida, i al llarg de l’any es desplegarà un seguit d’accions per consolidar la marca, començant pel llançament nacional el proper 8 d’abril a la Pobla de Segur i la gran festa gastronòmica al setembre a la Fira de Sant Miquel”.
Verdú ha subratllat que ‘Gust de Lleida’ també respon a la nova realitat del mercat: “El consumidor actual vol qualitat, proximitat i autenticitat. Busca productes amb una història al darrere, amb identitat i amb el valor afegit de ser elaborats en un entorn sostenible. Amb aquesta marca, donem resposta a aquesta demanda creixent i reforcem la nostra identitat com a territori gastronòmic de referència”, ha dit. A més a més, ha animat productors, restauradors i entitats a adherir-se a la marca a través del formulari habilitat al web gustdelleida.cat, i ha destacat que “com més serem, més força tindrà ‘Gust de Lleida’ com a distintiu de qualitat i prestigi”.
L’acte ha culminat amb la presentació, per part del xef estrella Michelin Joel Castanyé, dels primers plats elaborats sota el paraigua de ‘Gust de Lleida’. El xef ha destacat que la marca “permetrà posar en valor la qualitat i singularitat dels nostres ingredients, i afavorir una cuina de proximitat, sostenible i autèntica”. Els assistents han pogut gaudir d’una degustació que ha fusionat tradició i innovació, amb productes locals de primera qualitat.
Mollerussa, 21 de març de 2025